معرفی کامل رشته پزشکی + بازار کار و درآمد

فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران سازمانی است که ایجاد آن در پانزدهم دیماه ۱۳۶۶ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی و سپس در تاریخ ۱۸ دی ۱۳۶۶ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و از همان تاریخ آغاز به کار نمود. وی با بیان اینکه، کشور ایران در منطقه و در گروه ۲۰ در حوزه پزشک و دندانپزشک جزو شش کشور آخر است اذعان داشت:این جایگاه به طور حتم زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست و نامناسب است. وی گفت: اگر بخواهیم میزان مطلوب تعداد پزشک در کشورمان را در مقایسه با کشورهای منطقه مورد سنجش قرار دهیم، این عدد بایستی از ۱۰۰ هزار نفر موجود حدودا به ۱۸۰ هزار نفر افزایش یابد. قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه، در حال حاضر به دلیل آمارهای متناقض میزان موجود و مطلوب پزشک در کشور بایستی ارزیابی شود، تاکید کرد: میزان مطلوب و نحوه جبران این میزان کمبود باید ارزیابی شود. 2. تصمیم گیرنده: یک پزشک نمونه با توجه به شرایط خاص هر بیماری و با در نظر گرفتن مسائل انسانی تصمیم می گیرد که چه فن آوری و روش درمانی برای او مناسب است. به منظور نیل به رسالت تعریف شده برای رشته انفورماتیک پزشکی، کلیه اهداف، چشم انداز، ماموریت و برنامه های تدوین شده برای انفورماتیک پزشکی در این راستا است که دانش آموختگان طوری آموزش و تعلیم ببینند که بتوانند در شناخت مسائل موجود در حوزه علوم پزشکی، آینده نگاری مراقبت سلامت در کشور و جهان، مدیریت پروژه ها، طراحی ساختار داده های پزشکی و توسعه سیستم های اطلاعات مراقبت سلامت، دوراپزشکی، رعایت استانداردها، به کارگیری روش ها و ابزارهای تحلیل داده ها به منظور تصمیم سازی، پزشکی مبتنی بر شواهد و پزشکی شخصی سازی شده براساس اصول بیوانفورماتیک، بکارگیری هوش مصنوعی، و همچنین بکارگیری فناوری های نوین (نظیر IoT وفناوری های پوشیدنی، واقعیت مجازی و افزوده، و نظایر اینها) دانش و مهارت لازم و کافی را کسب نمایند.

استفاده از شیوه های نوین درآموزش پزشکی به گونه ای که دانشجویانی تربیت نماییم که با وجود گستردگی محتوا و مفاهیم در علوم پزشکی علاوه بر کسب دانش نظری ،توانمندی های عملکردی و منش حرفه ای و اخلاق پزشکی در سطح حرفه ای را کسب نماید .ورود به عرصه آموزش بر اساس پزشکی مبتنی بر شواهد بهمراه آموزش و برنامه ریزی طرح درمان براساس آن ،تلاش جهت ادغام دروس علوم پایه و بالینی حتی در سطوح پایین نردبان ادغام ،استفاده از روشهای مجازی آموزش از جمله استفاده از Simulation در آموزش ،توجه به حوزه آموزش پزشکی مبتنی بر جامعه ،Student centerنمودن آموزش ،تلاش جهت توانمند سازی فراگیران برای یادگیری مادام العمر وتلاش برای آموزش بین حرفه ای ما را در این مهم یاری خواهد نمود. در این راستا دانشکده پزشکی وظیفه ی تعلیم و تربیت دانش آموختگان توانمند و متعهد در رشته ی پزشکی جهت نظام سلامت کشور را بر عهده دارد .دانشکده پزشکی با تخصیص بهینه فضای فیزیکی مناسب موجود ،امکانات و تجهیزات ، تجیزات ، و منابع و امکانات بیمارستانی و مراکز بهداشتی درمانی دردسترس به آموزش پزشکی زمینه ی مناسب آموزش پزشکی را فراهم کرده و با تدوین و برنامه های آموزشی استاندارد در جهت نیاز جامعه با روشهای نوین آموزشی نیروی انسانی توانمند و ماهر تربیت می کند .این دانشکده تلاش مینماید که همزمان با فراهم کردن امکانات آموزشی در محیطی علمی و پویا امکانات و تسهیلات لازم را برای مطالعه و تحقیق در زمینه های مرتبط با علوم سلامت و همچنین آموزش رشته پزشکی جهت اساتید ، فراگیران و کارکنان را فراهم سازد تا دانش آموختگان از نظر پژوهش ،تحقیق ،توسعه ی آموزش پزشکی و انجام کار گروهی و همکاری نیز توانمندی لازم را کسب نموده و قادر به پاسخگویی و حل مشکلات سلامت جامعه باشند.

فعالیت دانشجویان در این دوره زیر نظر اساتید صورت میگیرد. اساتید برای تمامی دروس این دوره میبایست طرح درس تهیه نموده و ضمن ارائه به آموزش به اطلاع دانشجویان نیز رسانده شود و در این طرح درسها بایستی اهداف رفتاری دانشجویان تعریف شود . انتظار می رود در پایان تحصیلات دانشجویان قادر باشند در هر حیطه به اهداف ویژه مربوطه نائل شوند. با توجه به این مطلب، چهار رشته اصلی جراحی، داخلی، زنان و کودکان زمان بیشتری را به خود اختصاص می دهند. این مقطع در دانشکده پزشکی یاسوج شامل 96 واحد میباشد و مدت 22 ماه طول می کشد در این دوره علاوه بر دروس کارآموزی که در بخشهای بیمارستانی ارائه میشود . فیزیوپاتولوژی این مقطع در دانشکده پزشکی یاسوج به صورت بلاکی شامل 5/32 واحد و در دو ترم ارائه می گردد . این تارنما شامل معرفی همه واحدهای زیرمجموعه بر اساس ساختار سازمانی و معرفی کلیه خدمات الکترونیک و غیرالکترونیک مربوط هر حوزه میباشد. همچنین عوامل ایجاد این بیماریها را نیز تعیین میکنند. در درس انگل شناسی مباحث پاتولوژی بیماریها به میزان 2 ساعت توسط متخصص پاتولوژی و علایم بیماریهای انگلی به میزان 2 ساعت توسط متخصص بیماریهای عفونی تدریس میگردد .

در این درس کلیه مهارتهای بالینی عمومی مورد نیاز دانشجویان توسط مربیان آموزش داده میشود و در پایان بصورت عملی از دانشجویان امتحان گرفته شده و در صورت دارا بودن مهارت به بخش بعد معرفی میگردد . در نهایت دانشگاههای کشور پاکستان و سنگاپور هستند که برای ادامه تحصیل پزشکی در آسیا رتبههای جهانی خوب و شرایط تحصیلی عالیای برای دانشجویان پزشکی دارا میباشند به صورتی که سال گذشته دانشگاه سنگاپور در رتبه 23 جهان قرار گرفت. لیست فوق در جهت آشنایی نسبی شما با رتبه قبولی پزشکی تهیه شده است و برای اطلاع از رتبه رشته پزشکی در سایر دانشگاه ها ، با مشاوران ارشد پاسخ با ما تماس بگیرید. میزان شهریه پزشکی در مقایسه با سایر رشته ها بسیار زیاد است مخصوصا اگر مد نظر شما دانشگاه پردیس خودگردان یا همان پردیس بین الملل باشد. اگر در قلب یا یکی از اندامهایتان دچار نارسایی شُدید یا تصادف شَدیدی داشتید، با این افراد برخورد خواهید داشت.